توجه به شکاف بین تلفن‌گویا و کانال‌های دیجیتال (بخش یک از دو)
نوامبر 14, 2020
قواعد جدید مشتری مداری (بخش یک از پنج)
نوامبر 14, 2020

ممکن است بسیاری از مخاطبان، تفاوتی میان دو واژه “کانال‌های چندگانه” و “کانال‌های همه کاره” قائل نشوند.  در نگاه اول ممکن است این نظر درست باشد، به این علت که هر دو روش از چندین کانال برای ارتباط‌های کسب و کاری با مشتریان خود استفاده می کنند. با این حال، این دو روش دارای تفاوت‌های مهمی هستند که کارایی‌های متفاوتی را شامل می شود.

در هر دو روش مشتریان روش های متعددی برای ارتباط با سازمان در اختیار دارند اما در کانال‌های ارتباط چندگانه، این کانال‌ها به صورت مجزا فعالیت می کنند و با همدیگر به صورت متحد همکاری نمی‌کنند. این موضوع به این دلیل است که هر کانال خدمات مخصوص به خود را ارایه می‌دهد که از کانال‌های دیگر مجزا است.

بازاریابی کانال‌های همه کاره مشتری را در مرکز توجه قرار داده و با توجه به نیاز‌های مشتری، با ارتباطی مداوم و پیوسته، تجربه‌ای  یکپارچه را برای او به ارمغان میاورد.

مشتریان انتظار دارند در ارتباط‌شان توسط کانال‌های مختلف با سازمان، تجربه‌ای مستمرداشته باشند و تغییر در کانال ارتباطی به صورت پیوسته انجام شود. به این صورت که مشتریان در رسانه‌های اجتماعی همان سبک و محیطی را ببینند که در وب‌سایت یا ایمیل های سازمان مشاهده می‌کنند.

مشتریان به یکپارچگی علاقه نشان می‌دهند چون نشان دهنده ثبات در سازمان است.

  • مشتریان دقت به جزئیات را متوجه می‌‌شوند. 
  • آن‌ها به کسب و کار شما اعتماد می کنند چون دارای ثبات است.
  • اعتماد به کسب و کار، آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار می کند. 

با اینکه در ظاهر کانال‌های همه‌کاره و چندگانه مشابه هستند، برای مشتریان دید کاملا متفاوتی ایجاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *